Часто діти надто емоційно реагують на все, що відбувається навколо. Вони то плачуть без причини, то у них трапляються приступи невтримного сміху, агресивних дій. Причиною такої поведінки може бути емоційна нестійкість, емоційне збудження. Для дітей з синдромом емоційно - вольової нестійкості важливо мати куточок для релаксації, де б вони могли зняти емоційне напруження, розслабитися і просто відпочити, відволіктися. В цьому їм допомагає корекційне обладнання «колони з бульбашками», «сухий басейн», ванна для ігор з піском та водою. Одні діти хочуть посидіти поряд з колонами, доторкнутися до них, більш дорослі – милуються грою бульбашок, зміною кольору. У «сухому» басейні найменші учні граються, а в залежності від настрою та бажання можна закріпити знання про колір, форму. Маленькі здобувачі освіти вчаться керувати своїми емоціями, вони починають розуміти, що емоції мають відповідати певній ситуації.
Щороку учні школи долучаються до Дня безпечного Інтернету. Традиційно в лютому психологічною службою була проведена годину спілкування «Подорож країною Інтернет». Підлітки 15-18 років технічно освічені та добре орієнтуються в Інтернеті. Незважаючи на самостійність і незалежність, вони все ж потребують нагадування про необхідність дотримання правил поведінки в Мережі та заходах безпеки.Сучасній людині Інтернет необхідний як засіб для отримання інформації, спілкування, але, користуючись послугами Інтернет, потрібно пам’ятати - не забувайте про оточуючих Вас людей і Ваш духовний світ!
Корекція - це ще один вагомий розділ роботи психологічної служби. Підпорядкована ця робота послабленню дефектів розвитку, корекції та розвитку пізнавальних процесів, розвитку комунікацій. Під час таких занять діти навчаються взаємодіяти, розуміти іншого, з’являється власний досвід прийняття правил, які поширені в реальному світі дорослих.
Навчання сексуальному здоров’ю молоді з інтелектуальними порушеннями має актуальний характер для нашого навчального закладу. В школі постійно працює клуб «Гармонія» для учнів старших класів. На засіданнях клубу розглядаються питання статевого виховання, говоримо про важливість особистої гігієни, про будову тіла, про прийняті способи вираження симпатії до представників протилежної статі, про безпечну сексуальну поведінку, намагаємося розвивати у здобувачів освіти соціальні навички. Фахівці психологічної служби використовуються у своїй роботі адаптовані заняття з елементами тренінгу з посібника «Право на любов» для молоді з інтелектуальними вадами, який був запропонований Всеукраїнською громадською організацією «Коаліція захисту прав осіб з інвалідністю внаслідок інтелектуальних порушень» м. Київ та заняття тренінгового курсу «Вчимося жити разом» на засадах розвитку життєвих навичок.
Вибір професії – важлива ланка у житті людини. Умовою правильного вибору є профорієнтація. Основними компонентами професійної орієнтації є: професійна освіта(профінформація), профконсультація й професійний вибір. Ця робота психологічною службою закладу проводиться спільно з Центром зайнятості. Майбутні випускники знайомляться з принципами роботи Центру, з актуальними професіями на ринку праці, мають можливість самостійно спробувати скласти власне резюме, презентувати себе, визначити свої інтереси. На заняттях, обговорюючи питання подальшого навчання та працевлаштування, здобувачі освіти вчаться пов’язувати свій стан здоров’я та свої пізнавальні можливості з реальністю.
Професійне здоров’я педагога - основа ефективної роботи сучасної школи. Зважаючи на це, психологічною службою нашого навчального закладу протягом року проведено заняття з елементами тренінгу з циклу «Будь здоровий, педагог!»:
- Профілактика професійного вигорання «Професійному вигоранню – НІ!»;
- «Запрошення до гарного самопочуття».
7 лютого 2017 року в школі-інтернаті пройшла година спілкування з елементами тренінгу "Безпечний інтернет", до Дня безпечного інтернету, який відзначається у вівторок другого тижня лютого з 2004 року. Захід провела соціальний педагог Рибальченко А.В.