Логопедична допомога дітям з мовленнєвими вадами в Кремінській спеціальній школі-інтернаті надається з 1977 року. Системну роботу по їх подоланню проводять досвідчені вчителі-логопеди: Мєдвєдєва В.В. та Бровар М.В. Для цього у навчальному закладі створені спеціальні умови. Обладнано 2 логопедичні кабінети, які забезпечені комп’ютерами, необхідним дидактичним матеріалом і наглядними посібниками. Основний кабінет має комп’ютерне обладнання з програмним забезпеченням по корекції мови (слухомовний тренажер «Світ звуків», «Невидима мова», лінгафонне обладнання)
Логопедична допомога є невід’ємною частиною навчально-корекційного процесу в школі. Її ефективність залежить від тісної співпраці всіх ланок освітнього простору.
В нашій спецшколі-інтернаті навчаються діти з різними вадами мовлення: алалія, дизартрія, дислалія, дислексія, дисграфія, системний недорозвиток мовлення. Всі вони мають змогу проходити реабілітацію в логопедичних групах, підгрупах, або займатися індивідуально з логопедом. Серед учнів-логопатів є учні з синдромом Дауна, ДЦП (дитячим церебральним паралічем), ГРДУ (гіперактивним розладом та дефіцитом уваги або синдромом емоційно – вольової нестійкості), РАС (розладами аутичного спектру).
Мета логопедичної допомоги:
- Усунення вад мовлення у дітей.
- Підготовка учнів з особливими освітніми потребами до вступу в соціум.
Ефективність подолання недоліків звуковимови значною мірою залежить від розуміння логопедами механізмів формування звуків мовлення, особливостей розладу вимови та вдало підібраної методики їх подолання.
Завдання логопеда:
- Встановлення вірного діагнозу в учнів-логопатів
- Створення особливих умов для навчання кожного учня
- Усунення мовних дефектів і розвиток усного та писемного мовлення учнів до такого рівня, який дасть змогу успішно навчатися
- Інтеграція логопедичної роботи, навчального та виховного процесів, медичної допомоги
- Поповнення матеріально-технічної бази логопедичних кабінетів
- Творчий підхід логопедів до своєї праці та використання інтерактивних технологій
Застосування традиційних та нетрадиційних методів роботи на логопедичних заняттях
Портфоліо вчителів-логопедів
У січні 2019 року в нашій школі відбувся семінар-практикум «Інноваційні технології в логопедичній практиці». Вчителі-логопеди Мєдвєдєва В.В. та Бровар М.В. 10 листопада 2018 року побували в м. Києві на Всеукраїнському фестивалі практичної логопедії. Вони поділились зі своїми колегами отриманим досвідом від побаченого на фестивалі та ознайомили присутніх з інноваційними логопедичними техніками, прийомами та вправами. Серед них логопедичний масаж, міогімнастика, ейдетика, кінезіологія, кінерджетика, ігротерапія, ерготерапія, мозочкова стимуляція тощо. Логопеди-практики довели колегам, що сенсорний підхід в логопедії є найсучаснішим.
Для розвитку мозочкової стимуляції вчителі-логопеди показали, а присутні виконали комплекс вправ з балансиром (балансир Белгау) та дошками (лабіринтами), які сприяють розвитку міжкульової взаємодії. Педагоги спробували на собі прийом кінерджетики, брали участь у багатьох цікавих іграх.
Усі отримані знання та практичний досвід педагоги передадуть своїм вихованцям для того, щоб покращити їхнє мовлення.
Вчителі - логопеди Кремінської спецшколи-інтернату відвідали та поповнили свої знання на тренінгу "Аутизм, синдром Аспергера - визначення потреб та планування роботи в м. Києві, організованого Асоціацією міжнароднх та всеукраїнських організацій "CHILD.UA" під керівництвом Є. Тимошенко та за участю польських спеціалістів.
Своїми враженнями та набутим досвідом вони поділилися на семінарі-практикумі "В ігри граємо - мовлення розвиваємо", який відбувся 27 березня 2018року. Присутні на заході педагоги поповнили свої знання щодо ігор для розвитку мовлення дітей та поділилися новими методами роботи з дітьми, які вони використовують в освітньому процесі.