Календар |
---|
« Квітень 2024 » | Пн | Вт | Ср | Чт | Пт | Сб | Нд | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
|
Статистика |
---|
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
|
2014-2015 навчальний рікПедагогічна ідея – це крила, на яких злітає педагогічна творчість. Ідея надихає колектив, і починається найцікавіше і найпотрібніше в шкільному житті – колективна дослідницька робота. В.Сухомлинський
Якою має бути початкова школа 21 століття
С – самодостатньою
У – успішною
Ч – чистою морально й екологічно
А – активною
С – стабільною
Н – національною
О – особистісно орієнтованою
Ю – юридично захищеною
Вимоги до методичної роботи:
- науковість
- конкретність і системність
- оперативність
- систематичність
Документація МО вчителів початкових класів
Нормативно-правові документи
- Державний стандарт спеціальної освіти дітей з обмеженими розумовими можливостями (початкова ланка);
- Положення про спеціальну загальноосвітню школу-інтернат для дітей, які потребують корекції фізичного та розумового розвитку (інформаційний збірник МОН України, січень/2009, с.69 – 92);
- Типовий навчальний план спеціальних класів (ІІ ступінь) для розумово відсталих дітей з порушеннями опорно-рухового апарату з українською мовою навчання;
- робочий навчальний план початкової школи з українською мовою навчання Кремінської обласної спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату на 2014-201 навчальний рік (розроблено на підставі типового навчального плану, затвердженого наказом МОН України від 26.08.2008 №778, додаток 19);
- положення про МО, затверджене методичною радою школи;
- наказ про створення предметного МО або витяг з протоколу рішення педагогічної ради;
- положення про керівника МО;
- наказ про призначення керівника МО або витяг з протоколу рішення педради;
- атестаційний лист керівника МО;
- перелік нормативних документів, необхідних для роботи МО вчителів початкових класів;
- методичні рекомендації всіх рівнів;
- перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки для використання в початковій школі в спеціальних загальноосвітніх навчальних закладах для дітей з вадами фізичного та розумового розвитку в 2014/2015 навчальному році:
- протоколи засідань МО;
- банк даних про вчителів: якісний та кількісний склад вчителів МО;
- методична база здобутків учителів МО, портфоліо вчителів МО;
- форми та методи розповсюдження передового педагогічного досвіду.
Документи перспективного планування:
- перспективний план атестації вчителів МО;
- перспективний план курсової підготовки вчителів МО;
Документи поточного планування:
- план засідань МО на 2014/2015 н.р.;
- план проведення тижня початкових класів;
- самоосвіта вчителів МО;
Інформаційно-аналітичні та звітні документи:
- звіт про роботу МО за 2013/2014 н.р;
- інструктивно-методичні документи;
- інформаційно-аналітичні довідки;
- моніторинг техніки читання в 2-4 класах за 2014-2015 н.рік;
- моніторинг успішності учнів початкової школи за 2014/2015 н.р. (таблиця);
Мета і завдання МО “СОНЦЕ” вчителів початкових класів
- Спрямувати роботу МО на виконання основних стратегічних завдань оновлення освіти: Конституції України, Законів України “Про освіту”, “Державного стандарту спеціальної освіти дітей з обмеженими розумовими можливостями (початкова ланка)”, “Положення про спеціальну загальноосвітню школу-інтернат для дітей, які потребують корекції фізичного та розумового розвитку “; Національної доктрини розвитку освіти в Україні в XXI столітті;
- Формувати життєві орієнтації у дітей з психофізичними вадами, щоб підготувати їх до самостійного життя.
- Впроваджувати в навчальну діяльність педагогічної майстерності учителя по створенню ситуації успіху на уроці.
- Удосконалювати зміст і структуру уроків, форм та методів навчання.
- Вивчати та використовувати на практиці інноваційні методи навчання.
- Упроваджувати методи нетрадиційної, нестандартної організації творчої діяльності учнів.
- Вивчати індивідуальні особливості учнів з метою їх урахування при плануванні роботи вчителів.
- Розвивати пізнавальні і творчі здібності учнів.
- Удосконалювати мовленнєву діяльність учнів на комунікативній основі.
- Дотримуватися єдиного мовного та орфографічного режимів.
- Працювати над удосконаленням культури мовлення.
- Працювати над постійним підвищенням якості викладання як засобу підвищення ефективності уроку, професійної майстерності вчителя.
- Залучати учнів до участі в інформаційно-пошукових, пошуково-дослідницьких та творчих проектах.
- Сприяти творчому розвитку учнів, становлення їх особистості.
- Вивчати й аналізувати навчальні програми, підручники, посібники, інструкції та рекомендації МОНУ, методичного кабінету.
- Обговорювати актуальні питання навчання і виховання.
- Аналізувати якість знань, умінь та навичок, виявлення та пошук шляхів подолання труднощів під час вивчення окремих тем (розділів) навчальних програм.
- Координувати планування.
- Затверджувати тексти контрольних робіт, планів проведення предметного тижня, методичних семінарів тощо.
- Виробляти методичні рекомендації з проблем навчання і виховання (результат роботи над науково-методичною проблемою).
- Ознайомлюватися з новинками психолого-педагогічної та методичної літератури, фаховими періодичними виданнями.
- Вивчати й узагальнювати досвід вчителів.
- Ознайомлюватися з позитивним педагогічним досвідом, впроваджувати його в практику роботи. Виготовляти наочність.
Основні напрямки діяльності МО вчителів початкових класів
- Аналіз результатів освітньої діяльності.
- Участь у розробці варіативної частини навчального плану, внесення змін до вимог щодо мінімального обсягу і змісту навчальних курсів.
- Цілеспрямована, систематична і самостійна робота над підвищенням професійної кваліфікації (самоосвіта);
- Розробка інтегрованих навчальних програм з предметів, що вивчаються, і погодження їх з програмами суміжних дисциплін для більш повного забезпечення засвоєння учнями вимог державних освітніх стандартів.
- Підготовка й обговорення рукописів навчально-методичних посібників, дидактичних матеріалів і наочних посібників з предметів.
- Проведення відкритих занять і відкритих позакласних заходів.
- Підготовка й обговорення доповідей з питань методики викладання навчальних предметів, підвищення кваліфікації вчителів.
- Обговорення доповідей з методики викладу принципових питань програми.
- Обговорення методики проведення окремих видів навчальних занять і змісту дидактичних матеріалів до них.
- Розгляд питань організації, керівництва і контролю дослідницької роботи учнів.
- Організація і проведення педагогічних експериментів з пошуку і впровадження нових інформаційних технологій навчання (методу проекту).
- Розробка та вдосконалення засобів наочності (макетів, стендів, аудіо- і відеоматеріалів, таблиць тощо), а також методики їх використання у навчальному процесі.
Положення про методичне об'єднання вчителів початкових класів
Кремінської обласної спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату
Методичне об'єднання початкових класів є структурним підрозділом, який здійснює навчальну, методичну, науково-дослідницьку роботу, забезпечує процес навчання в режимі функціонування і розвитку.
Очолює методичне об'єднання спеціаліст І кваліфікаційної категорії, який має досвід методичної, науково-дослідницької роботи.
Методичне об'єднання забезпечує:
- проведення всіх форм навчання і виховання: уроків, годин спілкування, індивідуальних занять та консультацій, семінарських занять, конференцій, передбачених навчальними планами та програмами;
- проведення позакласної роботи;
- узагальнення досвіду колег, організацію науково-дослідницької роботи згідно із затвердженим планом; аналіз індивідуальних планів і програм членів м/о та іншої роботи (впровадження ними ППД, досягнення науки);
- пропаганду нових наукових, педагогічних і методичних знань;
- організацію заходів з підвищення кваліфікації спеціалістів методоб'єднання.
- загальний контроль за роботою ШМО здійснює заступник директора з НВР, який контролює окремий предмет або цикл предметів.
Критерії методичної роботи
1. Результативність. Збільшення задоволеності вчителів процесом та результатом власної праці.
2. Створення творчої атмосфери, сприятливого морально-психологічного клімату.
3. Висока інформаційна насиченість змісту методичної роботи.
4. Вибір оптимальних форм і методів, адекватних сучасній і змісту методичної роботи.
Методичне об'єднання має право:
- Рекомендувати членам МО різні форми підвищення кваліфікації за межами школи-інтернату.
- Подавати пропозиції щодо поліпшення навчального процесу.
- Ставити питання про заохочення членів МО за успіхи в роботі, активну участь в інноваційній діяльності.
- Надавати пропозиції під час проведення атестації вчителів.
- Ставити питання про публікацію матеріалів у пресі та на освітніх інтернет-сайтах.
- Звертатись за консультаціями з проблем роботи МО до заступників директора з НР та BP.
Режим роботи: 4 засідання, з них 2 організаційні, інші спрямовані на підвищення професійної кваліфікації вчителів та відзначаються практичною спрямованістю, науковістю, конкретністю, оптимальним поєднанням різні форм і методів роботи.
- Методичні об'єднання можуть бути створені за умови, коли до їх складу входить не менше 5 (п'яти) осіб.
- До складу МО вчителів початкових класів Кремінської обласної спеціальної школи-інтернату входять п’ять вчителів (Кошелєва В.М., Водолазська Н.Є., Пепа С.М., Погорєлова О.М., Шаповал І.М.) та вчитель-логопед (Голуб К.М.).
- Очолює МО голова, якого обирають на два роки. Голова творчої групи обирається складом групи й затвержується директором школи-інтернату.
- У своїй діяльності вчителі МО керуються Конвенцією про права дитини, Конституцією i законами України, рiшеннями Мiнiстерства освіти i науки України, Департаменту освiти i науки ОДА м.Луганська, а також Статутом i локальними правовими актами школи-інтернату (Правилами внутрішнього трудового розпорядку, трудовими договорами тощо).
Роль самоосвіти в реалізації проблеми МО
«Впроваджувати в навчальну діяльність педагогічної майстерності вчителя по створенню ситуації успіху
на уроці як запорука формування стійких життєвих орієнтацій у дітей з психофізичними вадами»
Удосконалення методичної майстерності –
це передусім самоосвіта, особисті ваші зусилля,
спрямовані на підвищення власної культури праці і,
в першу чергу, культури мислення.
В. Сухомлинський
Самоосвіта є елементом виробничої діяльності кожного вчителя, який вільно обирає матеріал, прийоми й засоби роботи. У процесі самоосвіти реалізуються основні дидактичні принципи – систематичності, послідовності, наступності, зв’язку з практикою тощо.
У процесі самоосвіти вчителі МО дотримуються таких основних принципів:
- взаємообумовленість мети, суті, змісту, структури методичної роботи;
- безперервність і систематичність підвищення кваліфікації та професійної майстерності;
- комплексне вивчення питань соціології, психології, дидактики, теорії виховання, наукових основ викладання навчальних предметів та поєднання науково-теоретичної підготовки з оволодіння уміннями та навичками, необхідними у педагогічній діяльності;
- випереджальний характер підвищення кваліфікації педагога, своєчасне опанування науковою декорацією;
- відвідування семінарів, педагогічних читань, активна робота у шкільному МО.
Основним критерієм для оцінки самоосвітньої роботи вчителя є проведений урок, виховний захід, творчий проект.
|
|